E-administració
El projecte d’Administració-e sorgeix de les obligacions de la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics per tal de garantir el dret de la comunitat universitària a relacionar-se amb aquesta a través de mitjans electrònics.
D’aquesta manera es vol garantir el dret de no haver d’aportar cap document a les administracions públiques si aquest ha estat elaborat per una altra, o bé una altra administració té ja en el seu poder aquest document. També per garantir el dret a consultar l’estat d’un tràmit per mitjans electrònics. Així es vol implementar un conjunt d’eines d’Administració-e per garantir els drets anteriors i compartir els desenvolupaments fets per les diferents administracions en aquest àmbit.
En aquest sentit, la voluntat de les universitats ha estat, és i serà el de donar un millor servei a la comunitat universitària a un cost inferior. El projecte d’Administració-e és, per tant, una estratègia de millora de la universitat. D’aquí que aspectes com la relació telemàtica, el procediment administratiu automatitzat, l’expedient electrònic, la interoperabilitat o la els consorciació de serveis siguin claus en l’estratègia de les universitats en l’àmbit de l’Administració-e. El gran objectiu de l’Administració-e és aconseguir que les Universitats esdevinguin uns organismes més eficients, canviant la forma de treballar d’aquestes en base a digitalització dels processos, expedient electrònic, procediment administratiu automatitzat, entre altres. I alhora fer-ho conjuntament, aprofitant sinèrgies, estalviant i avançant més ràpidament. Entre els projectes, destaquen:
Normativa e-Administració; Catàleg comú de serveis d'e-Administració, Mapa d'Interoperabilitat, Mòduls d’informació i formació; Registre telemàtic; e-Identitat i e-Signatura; e-Arxiu; e-Factura; Tramitador, Gestor d'expedients, e-Digitalització i e-Impressió; evidències electròniques, e-Notificació; e-Vot; Interoperabilitat, Eines de gestió documental, vocabulari de metadades, quadre de classificació, calendaris de conservació.

Les universitats de Catalunya han fet un important esforç per tal d’introduir novetats tecnològiques d’una manera racional i estructurada
El departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha destinat més de 5 milions d’euros per avançar en l’e-administració
També et pot interessar
-
L’ACUP, en col·laboració amb la Fundació ”la Caixa”, va organitzar el passat dimecres 15 de febrer de 2023 el IX Seminari Catalunya Futura sota el títol Regions i ciutats del coneixement. Estratègies per transformar el coneixement i la innovació en impacte territorial. Aquesta nova edició del...
- El cicle de seminaris Universitats i Gènere “Més enllà dels diagnòstics: igualtat de gènere i incorporació del talent femení a l’educació superior, la investigació i la gestió universitària” celebrat els passats 5 i 6 d’octubre, dona continuació a la col·laboració entre el CUIMPB-Centre Ernest Lluch...
-
Les universitats públiques catalanes volem fer pública la nostra reivindicació, com reiteradament hem fet en els darrers anys, d’una societat plenament democràtica on el diàleg i la negociació configurin el marc per a afrontar els problemes polítics que ens afecten. Com a institucions universitàries...
- En el marc de la Setmana Mundial de l’Educació Superior 2022, que es celebra a Barcelona del 16 al 20 de maig, el CUIMPB-Centre Ernest Lluch ha organitzat un acte com a part del Cicle de Seminaris que duu a terme en col·laboració amb la Global University Network for Innovation (GUNi) i l'Associació...