XII Simposi CIDUI 2022: Aprendre a la universitat d’avui: renovació o revolució?

30
Afegeix al calendari

jun

Lloc

Campus Universitat Autònoma de Barcelona. Aula Magna, Facultat de Dret (Edifici B, 08193 Bellaterra)

El 30 de juny se celebrarà el XII Simposi CIDUI 2022, en format presencial al Campus de la UAB.

Actualment, el canvi en els espais i les realitats de les institucions d’educació superior ja és un fet que ens cal gestionar i conduir en la millor direcció possible. Des de la universitat s’estàn formant els ciutadans i professionals que intervindran en aquest present canviant, però també en la construcció de la societat del futur.

Els processos clau de l’ensenyament no passen únicament pel concepte clàssic d’aula, sinó que convoca altres espais i nivells de participació, presencials i no presencials, que també són determinants per facilitar aquesta formació. Ara bé, cal reconèixer que les transformacions estan generant també dificultats per assegurar la necessària vinculació entre estudiants i universitat, per tant, la conducció d’aquests processos dins les universitats converteix en elements clau el diàleg i la retroalimentació amb l’estudiantat.

En aquest sentit, l’objectiu d’aquesta edició del Simposi sota el títol “Aprendre a la universitat d’avui: renovació o revolució?” és obrir un espai de treball on analitzar i debatre com podem adoptar estratègies en tots els àmbits (institucional, PDI, PAS i alumnat) que assegurin un procés d’aprenentatge i una vinculació de qualitat entre l’estudiantat i la institució universitària.

Aquesta premissa es desenvoluparà a partir d’una primera sessió plenària que situarà els elements de debat, per després formular propostes d’actuació concretes a través de tres sessions paral·leles d’ampli debat (entre equips de govern, professorat, alumnat, equips d’administració i gestió,…) cadascuna centrada en un aspecte concret:

  • Sessió de treball 1: Propostes pel que fa a l’adaptació de recursos tecnològics.
  • Sessió de treball 2: Propostes relacionades amb les metodologies d’ensenyament i aprenentatge.
  • Sessió de treball 3: Propostes sobre itineraris flexibles i models de participació per estudiants de perfils diversificats.

 

CIDUI