La Xarxa ApS(U)CAT i l'ACUP publiquen la "Guia 2: Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d’Educació"

La Xarxa d’Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques publiquen la "Guia 2: Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d’Educació". Les autores d’aquesta nova guia, M.Teresa Fuertes (Universitat Internacional de Catalunya), Sílvia Blanch (Universitat Autònoma de Barcelona) i Esther Luna (Universitat de Barcelona), plantegen qüestions al voltant de l'ApS en els Graus d'Educació com: per què fer ApS a les pràctiques? pot ser un pràcticum amb ApS? per què sovint es posa en dubte l'ApS a les pràctiques curriculars? La Guia, disponible en català i castellà, inclou també una secció amb experiències sobre com avaluar les competències dels estudiants i una bateria de recomanacions per a tenir a compte a l'hora de fer ApS a les pràctiques.

La Xarxa d’Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes (Xarxa ApS(U)CAT) té com a objectiu intercanviar experiències i construir nous coneixements respecte a la promoció, implementació, avaluació i institucionalització de l’aprenentatge servei en el context de les universitats catalanes. L’any 2018 s’estableix un marc de col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), per mitjà de la qual es dóna suport a la visibilització i consolidació de la Xarxa. L’ACUP considera que aquesta és una línia estratègica envers la qual ha d’avançar la universitat i en què es vol contribuir d’una manera activa.

Aquesta Guia forma part d’una col·lecció de guies que aprofundeixen en l’aprenentatge servei en diferents àmbits i contextos universitaris. La finalitat de les guies és construir i difondre coneixement sobre aquesta metodologia a la universitat. Es troben disponibles en aquest web a través dels següent enllaços: GUIA 0 - Fer aprenentatge servei a la universitat i GUIA 1 - Aprenentatge servei i pràctica reflexiva.

 

Imatges
La Xarxa ApS(U)CAT i l'ACUP publiquen la "Guia 2: Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d’Educació"