E-administració
El projecte d’Administració-e sorgeix de les obligacions de la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics per tal de garantir el dret de la comunitat universitària a relacionar-se amb aquesta a través de mitjans electrònics.
D’aquesta manera es vol garantir el dret de no haver d’aportar cap document a les administracions públiques si aquest ha estat elaborat per una altra, o bé una altra administració té ja en el seu poder aquest document. També per garantir el dret a consultar l’estat d’un tràmit per mitjans electrònics. Així es vol implementar un conjunt d’eines d’Administració-e per garantir els drets anteriors i compartir els desenvolupaments fets per les diferents administracions en aquest àmbit.
En aquest sentit, la voluntat de les universitats ha estat, és i serà el de donar un millor servei a la comunitat universitària a un cost inferior. El projecte d’Administració-e és, per tant, una estratègia de millora de la universitat. D’aquí que aspectes com la relació telemàtica, el procediment administratiu automatitzat, l’expedient electrònic, la interoperabilitat o la els consorciació de serveis siguin claus en l’estratègia de les universitats en l’àmbit de l’Administració-e. El gran objectiu de l’Administració-e és aconseguir que les Universitats esdevinguin uns organismes més eficients, canviant la forma de treballar d’aquestes en base a digitalització dels processos, expedient electrònic, procediment administratiu automatitzat, entre altres. I alhora fer-ho conjuntament, aprofitant sinèrgies, estalviant i avançant més ràpidament. Entre els projectes, destaquen:
Normativa e-Administració; Catàleg comú de serveis d'e-Administració, Mapa d'Interoperabilitat, Mòduls d’informació i formació; Registre telemàtic; e-Identitat i e-Signatura; e-Arxiu; e-Factura; Tramitador, Gestor d'expedients, e-Digitalització i e-Impressió; evidències electròniques, e-Notificació; e-Vot; Interoperabilitat, Eines de gestió documental, vocabulari de metadades, quadre de classificació, calendaris de conservació.

Les universitats de Catalunya han fet un important esforç per tal d’introduir novetats tecnològiques d’una manera racional i estructurada
El departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha destinat més de 5 milions d’euros per avançar en l’e-administració
També et pot interessar
- El 27 de novembre , durant la 4a Jornada Recircula de la UPC, es presentarà oficialment el Recircula Challenge . Aquesta competició posa el focus en la generació de solucions sostenibles i innovadores per a la transformació de residus en recursos reaprofitables. En la present edició el repte tracta...
- L'Ajuntament de Barcelona ha inaugurat oficialment, el 19 de novembre, el projecte europeu EIT Urban Mobility a l'Smart City Expo World Congress. L'esdeveniment ha suposat la posada en marxa d'aquesta iniciativa en què participa la UPC i que té com a objectiu finançar projectes que aportin solucions...
- A fi d'aplicar de forma efectiva L’Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible a Catalunya , la Generalitat ha assumit la responsabilitat d'elaborar, per una banda, un Pla Nacional per a la seva implementació a través d'un sistema de fites i indicadors associats i, per l'altra, d'establir un Acord...
- El Simposi CIDUI 2019 va tenir lloc el 16 de maig al campus de Poble Nou de la Universitat Pompeu Fabra. En aquesta edició es va centrar en la interacció que hi ha entre la universitat i el seu entorn, reflexionar sobre la diversitat de l’oferta formativa que disposa la universitat per afavorir les...