L’ACUP participa en el programa LEADHER de la IAU

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabla normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

L’ACUP, conjuntament amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Kenyatta University, participa en el programa LEADHER de l’Associació Internacional d’Universitats (IAU) que fomenta la cooperació en l’aprenentatge a través de consorcis universitaris internacionals entre els seus membres. Aquest programa, que posa l’accent tant en la cooperació nord-sud com sud-sud, se centra aquest any en enfortir la capacitat i la gestió de la recerca de les institucions involucrades.

L’objectiu del projecte presentat per l’ACUP, la UOC i Kenyatta University és analitzar l’ús de les tecnologies digitals, específicament les eines del web 2.0 per tal de respondre dues necessitats principals que la formació de doctorat en l’Àfrica sub-sahariana està confrontant actualment: la supervisió dels estudiants de doctorat i la visibilitat de la recerca. A través de l’ús d’Entorns Personals d’Aprenentatge per a Estudiants de Doctorat (Personal Learning Environments for Doctoral Students – PLEDs), espais webs personalitzats i equipats amb software i eines de comunicació i de cerca, eines socials i multimèdia que permeten als estudiants ajuntar i organitzar la informació rellevant als seus estudis de la xarxa així com difondre els seus materials propis, el projecte explorarà nous models d’una supervisió efectiva. En aquest sentit, els PLEDs poden ser utilitats com a eina per crear una identitat digital per a estudiants de doctorat, servint com a “notebook” digital i públic així com repositori personal que facilita la creació d’una xarxa virtual entre col·legues treballant en el mateix àmbit, incloent-hi mentors i tutors.

En el marc del projecte una delegació amb representants de l’ACUP i la UOC es desplaçarà a Nairobi, Kènia per desenvolupar diverses reunions de treball i un debat sobre la iniciativa PLEDS, que inclourà una prova pilot amb un estudiant de la universitat kenyana. Posteriorment, una delegació kenyana visitarà Catalunya, estada en la que, entre d’altres, es durà a terme un seminari d’innovació en supervisió doctoral a Barcelona.

Projecte LEADHER: http://www.iau-aiu.net/content/leadher