El model universitari escocès a Catalunya

L’ACUP, amb la col·laboració de Fundació Catalunya-La Pedrera, organitza aquest dimecres 24 d’abril el seminari ‘Universitats i recerca a Escòcia: qualitat al servei de la societat’. La jornada, que tindrà lloc a l’Auditori de La Pedrera a Barcelona, servirà per presentar l'educació escocesa superior i de recerca per tal d’extreure’n experiències i procediments que puguin resultar útils per al nostre país. El seminari es concreta després que una delegació catalana visités Escòcia la tardor de 2012 i mantingués reunions amb líders de l'educació superior d’aquest país.

L’obertura del seminari anirà a càrrec de Ferran Sancho, president de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), Antoni Castellà, secretari d’Universitats i Recerca, Generalitat de Catalunya, i Marta Lacambra, directora general de la Fundació Catalunya-La Pedrera. A continuació, Andrew Scott, Director of Employability, Skills and Lifelong Learning del govern d’Escòcia presentarà el model del sistema universitari i de recerca d’Escòcia i Alastair Sim, director de Universities Scotland, parlarà de les universitats d’Escòcia i dels seus projectes, cooperació i projecció.

A migdia, Paul Hagan, director de Recerca i Innovació de l’Scottish Funding Council, exposarà el finançament de les universitats i la recerca a Escòcia i el rol del Scottish Funding Council. Tot seguit, Ian Diamond, rector de la University of Aberdeen, tractarà en la seva ponència sobre la governança institucional i l’autonomia universitària. Sandy Kennedy de la Saltire Foundation clourà el matí parlant del foment de l’emprenedoria i la innovació des de les universitats escoceses.

A la taula rodona titulada ‘Escòcia - Catalunya: mateixa missió, models diferents’ en la participaran Lluis Jofre, Director General d’Universitats, Generalitat de Catalunya, Andrew Scott, Director of Employability, Skills and Lifelong Learning del govern d’Escòcia, Ferran Sancho i Alastair Sim. Aquests mateixos ponents s’encarregaran de clausurar la jornada donant a conèixer les conclusions pertinents.

El seminari és gratuït i obert al públic.