Recull bones pràctiques d’innovació docent

Des de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques - ACUP, conjuntament amb la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, s’ha fet un recull de bones pràctiques d’innovació docent de les vuit universitats públiques catalanes.

Per aquest projecte, s’han escollit un total de 21 experiències a partir de les millor comunicacions presentades en el Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació - CIDUI, celebrat el passat mes de juliol de 2016 a la Universitat Autònoma de Barcelona; i de les distincions Jaume Vicens Vives 2016 de la modalitat col·lectiva.

Amb aquest projecte es vol donar a conèixer les tasques que es realitzen a la universitat i compartir aquest coneixement amb la comunitat educativa.

Totes aquestes experiències s’han classificat dins dels quatre àmbits que es mostren a continuació:

1) METODOLOGIES INNOVADORES

- Programes d’Aprenentatge Servei

- Cursos massius i oberts en línia (MOOCs)

- Metodologies centrades en l’estudiantat

- Experiències de ludificació en la docència

2) AVALUACIÓ

- Innovació en processos d’avaluació dels aprenentatges

- Experiència d’avaluació de competències transversals

3) TIC

- L’ús dels smartphones, tauletes i Social Media com a eines d’aprenentatge en l’educació superior

- Experiència d’ e-learning i semi-presencialitat en la docència universitària

4) PRÀCTIQUES EXTERNES

- Millores de les pràctiques externes en la formació universitària

- Programes de col·laboració Universitat-Societat

CASOS SELECCIONATS

 

També et pot interessar

  • La Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de la UdL se suma a la incorporació de la metodologia Aprenentatge Servei (ApS) als treballs de final de grau (TFG) , després que l'any passat se'n presentessin dos a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), un sobre Aprenentatge Ser...
  • L’Associació Catalana d’Universitats Públiques va participar en la Final Conference del projecte Mastermind Europe (Programa Erasmus+), que va tenir lloc els passats 6 i 7 de juliol a la Vrije Universiteit d’Amsterdam, amb la presentació ‘Report on (perceived) legal obstacles to competency-based Mas...
  • La UAB, l’AGAUR, l’ACUP i la UOC organitzen conjuntament el curs “ Strategy and RDI project planning ”, per millorar els coneixements i les aptituds per a l’elaboració de propostes col·laboratives dins del programa Horitzó 2020. Ja s’ha obert el període d’inscripcions per al nou curs “ Strategy and...
  • Investiga amb RecerCaixa! enceta una nova edició. El programa consisteix en treballs de recerca que duran a terme escolars de 5è i 6è de primària en el curs 2017-2018 amb la tutoria d’un mestre de la seva escola, el guiatge pedagògic d’un expert i el guiatge científic i tècnic d’un grup d’investigad...

Esdeveniments relacionats