Es publica "Implementació dels ODS a les institucions d'educació superior: reptes i respostes"

El 4 d’octubre de 2019, el Grup d’Experts va presentar la seva segona publicació dedicada a la implementació d’ODS a les Institucions d’Educació Superior, en un acte públic a l’Ateneu Barcelonès. Més de 85 persones van assistir a l’esdeveniment, que va ser una experiència enriquidora i va proporcionar una varietat d’enfocaments culturals i geogràfics per a la implementació d’ODS a l’Educació Superior.

Considerant l’agenda 2030 des d’una perspectiva d’educació superior, la seva fortalesa principal és que ens ha donat l’oportunitat de pensar sobre la importància d’incorporar determinats valors i pràctiques en les principals missions de les nostres institucions. L’Agenda 2030 ens ha donat l’oportunitat de repensar el paper de les institucions d’educació superior, tal com es reflecteix en la declaració de la missió de GUNi. També fa un pas més fent que tots siguem responsables i demanem una acció col·lectiva. Les universitats tenen un paper molt important en això (en educació, investigació i com a institucions en un ecosistema econòmic i social específic).

"Implementació dels ODS de l'Agenda 2030 a les Institucions d'Educació Superior: reptes i respostes" és la segona publicació del grup d'experts GUNi dedicat a l'educació superior i els ODS. Se centra en els obstacles que es troben a les institucions d’educació superior a l’hora d’implementar-los i ofereix algunes pistes sobre què fan algunes institucions d’educació superior per superar-les. Inclou enfocaments regionals i institucionals per al desenvolupament sostenible i ofereix una imatge de com algunes institucions d’educació superior poden incloure el desenvolupament sostenible en les seves missions fonamentals. Amb aquest projecte, GUNi espera demostrar el seu compromís i reforçar el paper de les institucions d'educació superior, les col·laboracions, el coneixement i la investigació en la consecució dels objectius i un futur millor per a tots.

En aquesta publicació trobareu alguns enfocaments i exemples sobre quin tipus d’obstacles es troben amb les institucions d’educació superior i com s’intentaven superar en els seus contextos específics. En qualsevol cas, a GUNi creiem fermament en la sensibilització, la col·laboració cada cop més forta, l'exercici de pressions per a un entorn polític millorat i el suport per al treball transdisciplinari a les institucions de publicació i també entre les institucions d'educació superior i altres institucions i organitzacions, que seran d’importància clau en la recerca de l’aplicació dels objectius establerts per al 2030.

El Grup d'experts GUNi en ODS i Educació Superior:

En resposta a l'Agenda 2030, GUNi va establir una línia estratègica entorn al desenvolupament sostenible. Una de les seves principals iniciatives és el grup d’experts en ODS i Educació Superior, els membres del qual són representants d’algunes de les xarxes i organitzacions més rellevants d’educació superior i desenvolupament sostenible. Aquest document és la seva tercera publicació i, a les seves pàgines, hi trobareu exemples, inspiració i recomanacions rellevants per col·laborar en la implementació dels ODG.

En línia amb la necessitat de transformacions globals i locals, el grup d’experts i GUNi continuaran el seu ferm compromís amb l’Agenda 2030 celebrant la 2a Conferència Internacional GUNi sobre Objectius de Desenvolupament Sostenible i Educació Superior del 5-6 de març del 2020 que tindrà lloc a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

Links:

També et pot interessar

  • L'ACUP i la GUNi van participar els dies 7 i 8 de novembre de 2019 a la Universitat Tecnològica de Dublín (TUD) (co-acollida per TUD i la Ajuntament de Dublín) en la quarta i última visita del pilot del projecte TEFCE (Cap a un marc europeu per a la participació comunitària) finançat per la UE....
  • Sota el títol 'Co-creació i acció climàtica', el passat 7 d'octubre es va celebrar a Barcelona la segona trobada de l'equip de co-creació del projecte europeu Territorial Responsible Research and Innovation Fostering Climate Action ( TeRRIFICA ) a la Fàbrica del Sol de Barcelona. TeRRIFICA té per...
  • L’ACUP i les universitats públiques de Catalunya participen amb un estand en la 31a conferència anual de la European Association for International Education ( EAIE ) que se celebra del 24 al 27 de setembre del 2019, a Hèlsinki (Finlàndia). El tema de la conferència d'enguany és "Encompassing all...
  • El nombre d’estudiants universitaris que venen a Catalunya en programes de mobilitat provinents dels Estats Units creix any rere any i, des del curs 2014-2015, han augmentat en un 19,07%. Aquest increment s’ha traduït que els estudiants provinents dels EUA són els majoritaris entre els universitaris...