Nou informe 'Legal obstacles on Master's admissions in Europe'

Existeixen obstacles legals en el procés d’admissió a màsters? Un nou estudi de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques en el marc del projecte Mastermind aborda quins obstacles legals es troben els estudiants internacionals en el procés d’admissió als programes de Màster a Europa. L’evidence report parteix de la percepció per part de coordinadors i personal d’admissions que una part important dels requisits d’accés és establerta per les lleis de cada país.

L’objectiu d’aquest informe és comprovar si aquesta percepció està basada en fets reals. Per aquest motiu, els nou països del consorci del projecte Mastermind (Alemanya, Àustria, Bèlgica, Eslovènia, Espanya, Finlàndia, Itàlia, Lituània, Països Baixos) es prenen com a mostra, i a partir de l’anàlisi de la legislació d’admissió dels nou països, d’una enquesta i d’entrevistes, es donen a conèixer els obstacles més habituals que els estudiants de màster es troben a l’hora d’accedir a un màster en un país de l’estranger.

Algunes de les conclusions a les que arriba l’informe és que l'únic requeriment legal real és la possessió d’un títol de Grau o equivalent. El principal obstacle detectat són els visats/permisos de residència, el procés administratiu de reconeixement i homologació de títols, i el requeriment de coneixement d’anglès i/o de la llengua del país, en funció del màster. 

Aquest informe és un dels resultats del projecte europeu Mastermind, finançat pel Programa Erasmus+ amb el suport de la Comissió Europea.

 

Sobre Mastermind

Mastermind Europe neix del plantejament de com es poden seleccionar els millors estudiants per als programes de màster i fer-ho anant cap a un model d’admissió basat en competències.

El projecte Mastermind és part del Programa Erasmus+ i té una durada de tres anys (2015-2017). Està coordinat per la Universitat d’Amsterdam, i format per membres de diferents tipus d’associacions i institucions d’educació superior: l’Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), l’Academic Cooperation Association (ACA), la Conferència de Rectors d’Alemanya, la Universitat de Graz, la Universitat de Helsinki, la Universitat de Vilnius, la Universitat de Ljubljana, el Politecnico di Milano, Study Portals i Ziggurat. L’objectiu del projecte és millorar la mobilitat nacional i europea dels estudiants de màster, avançant des d’un model d’admissió basat en el reconeixement de títols cap a una admissió basada en competències. 

En el marc del projecte, l’ACUP és responsable de l’organització de dos focus groups per a coordinadors de màster de França, Espanya i Portugal per tal de donar-los suport en l’elaboració d’un pla d’acció per impulsar l’admissió basada en competències a les seves institucions, i també de l’elaboració d’un evidence report sobre els obstacles legals en l’accés a màster.

Podeu trobar l’informe a: www.mastermindeurope.eu/resource/legal-obstacles-on-masters-admission-in-europe

Més informació sobre Mastermind: www.mastermindeurope.eu

Legal Obstacles

També et pot interessar

  • L’Associació Catalana d’Universitats Públiques va participar en la Final Conference del projecte Mastermind Europe (Programa Erasmus+), que va tenir lloc els passats 6 i 7 de juliol a la Vrije Universiteit d’Amsterdam, amb la presentació ‘Report on (perceived) legal obstacles to competency-based...

  • Barcelona, 13 de maig 2022 – Aquest matí, en Roda de Premsa celebrada a la Sala Pau Gil del Recinte Modernista de Sant Pau, s'ha donat el tret de sortida a la Setmana Mundial de l’Educació Superior 2022, que se celebra del 16 al 20 de maig a Barcelona. Aquesta setmana s'ha fet coincidir amb la...
  • L'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) s'ha unit recentment com a associate partner a l'aliança CHARM European University, liderada per la Universitat de Barcelona (UB). La CHARM-EU (Challenge-driven, Accessible, Research-Based and Mobile European University) és una universitat...

  • El projecte FRAMES (l'ACUP n'és Associate Partner) ofereix una oferta de formació gratuïta durant el mes de maig, oberta a les institucions participants però també a qualsevol persona que tingui interès. Aquesta formació combinarà tant sessions síncrones com treball personal. “The ‘FRAMES...