Les universitats públiques catalanes volem fer pública la nostra reivindicació, com reiteradament hem fet en els darrers anys, d’una societat plenament democràtica on el diàleg i la negociació configurin el marc per a afrontar els problemes polítics que ens afecten. Com a institucions universitàries tenim el compromís, recollit als nostres estatuts i en la nostra tradició històrica, de vetllar pels valors democràtics, els drets fonamentals i les llibertats civils i polítiques que caracteritzen l'espai europeu.

Ara que s’ha fet públic l’anomenat Acord Social per l’Amnistia i l’Autodeterminació, des de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques reiterem la crida a tots els actors polítics per renovar els esforços per buscar una sortida al conflicte polític. Creiem fermament que només des de la reivindicació dels principis de la democràcia, dels drets humans i del diàleg serà possible gestionar la dissensió, superar el conflicte i reforçar-nos com a societat. En aquest sentit, a banda de valorar positivament iniciatives d’aquesta mena que busquin contribuir a la resolució del conflicte, considerem que l’amnistia i l’autodeterminació tal com han estat proposades en l’Acord Social – sense excloure alternatives que altres actors puguin posar sobre la taula – són vies que podrien contribuir a l’objectiu de superar el conflicte polític.

Imatges
ACUP