Més de trenta persones van assitir al segon seminari sobre “Educació pel Desenvolupament Sostenible en els estudis de postgrau’ celebrat el passat 9 de juliol a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Aquest seminari el va organitzar la Fundació Autònoma Solidària (FAS) en col·laboració amb l’ACUP, UPF Solidària, EduAlter i el projecte GDEE liderat per la Universitat Politècnica de Catalunya i amb el suport financer de l’Ajuntament de Barcelona. Els representants de les institucions d’educació superior i organitzacions de la societat cívica es van reunir amb l’objectiu de promoure i incloure l’Educació pel Desenvolupament Sostenible (EpD) en l’educació formal a les universitats. Durant la reunió es va presentar l’informe ‘L’educació per al desenvolupament a la universitat. Impulsant l’educació crítica i compromesa als estudis de grau’, que mostra un diagnòstic sobre la situació de l’EpD a les universitats catalanes, entre elles accions d’implementació, oportunitats i estratègies.
D’acord amb els resultats de la primera conferència celebrada al gener passat, aquesta edició es va centrar en definir els propers passos concrets cap a l’EpD a les universitats catalanes. Els participants van tenir l’oportunitat d’exposar i compartir les seves propostes a través d’un procés interactiu. Un dels principals resultats de la discussió és que tots els participants van estar d’acord a demanar a l’ACUP i lafede.cat de col·laborar estretament i liderar el procés de foment de l’EpD a nivell de sistema. Les propostes d’accions es van construir al voltant de dos eixos principals: en el camp polític, l’objectiu és institucionalitzar l’EpD en les estratègies i polítiques de la universitat i, en l’eix pedagògic que busca facilitar la introducció d’aquesta qüestió a les aules. Per tal d’obtenir un enfocament holístic es van incloure dos temes transversals: la participació dels estudiants i la proposta per treballar com una xarxa per enfortir la cooperació entre les parts interessades.