Notícies

El simposi internacional del CIDUI reuneix més de 150 professionals

El Simposi Internacional CIDUI (congrés internacional de docència universitària i educació) – Desenvolupament professional docent: claus i reptes ha reunit aquest dijous 25 de maig més de 150 professionals a l’aula magna de la facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona. L’edició d’enguany s’ha centrat en el reconeixement de la docència universitària, en reflexionar sobre el rol del docent i plantejar una sèrie de reptes perquè la seva tasca estigui reconeguda dintre de l’àmbit de l’Educació Superior. A través del simposi s’ha volgut donar una visió constructiva sobre els diferents perfils del docent i identificar experiències de reconeixement de pràctiques docents i parlar-ne amb els equips de govern, professorat, equips d’administració, gestió i estudiants. 

Han obert el simposi Joan Elias – Rector de la Universitat de Barcelona, Begoña Gros – Coordinadora del Comitè Organitzador del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Josep Anton Planell – Vicepresident de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques i Rector de la Universitat Oberta de Catalunya i Arcadi Navarro – Secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya. 

A continuació ha tingut lloc la conferència: Can teaching have higher prestige in Higher Education? A càrrec de Javier Paricio – Professor del Departament de Didáctica de las Lenguas y de las Ciencias Humanas y Sociales de la Universidad de Zaragoza i Paul Blackmore – Professor of Higher Education at The Policy Institute at King’s College London. Ha moderat Josep M. Vilalta – Secretari Executiu de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques.

Tot seguit s’ha celebrat una taula d’anàlisi amb la participació de Paul Blackmore – Professor of Higher Education at The Policy Institute at King’s College Londo, Isabel de Arco – Professora del Departament de Pedagogia i Psicologia de la Universitat de Lleida, Josep Joan Moreso – President de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya. L’ha moderat Màrius Martínez – Professor del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona 

L’acte de cloenda ha anat a càrrec de Xavier Triadó – Director de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, Josep M. Vilalta – Secretari Executiu de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques i Josep Duran – Director de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona.

Últimes novetats

Agenda d'ACUP

Descobreix què fem a
ACUP

Informació rellevant, posicionaments i activitats del sistema universitari.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

En enviar aquest formulari, acceptes rebre informació sobre les notícies, activitats i novetats d’ACUP. Pots donar-te de baixa en qualsevol moment.