Com seleccionar els millors estudiants per als programes de màster?

Com es poden seleccionar els millors estudiants per als programes de màster i fer-ho anant cap a un model d'admissió basat en competències? Aquesta és la principal qüestió que aquest dimarts, 28 de març, es va abordar en la sessió oberta sobre models d'admissió i selecció d'estudiants en programes de màster organitzada per l'ACUP en el marc del projecte Mastermind Europe. La sessió anava dirigida a totes aquelles persones interessades en processos i models d'admissió que garanteixin la millor selecció d'estudiants per cada programa. Van impartir la sessió Inez Meurs, de Ziggurat, i Kees Kouwenaar, de la Vrije Universiteit Amsterdam i coordinador del projecte, ambdós experts en processos d'admissió. 

L'acte el va obrir la Degana de la Facultat d'Economia i Empresa de la UB, Elisenda Paluzie, i Joan Ramon Borrell, coordinador de màster de la UB. Ambdós van explicar la necessitat compartida d'un projecte com aquest, en un moment d'arribada creixent d'estudiants internacionals a Catalunya, i en un context en què cada vegada s'aprecia més tenir una classe diversa quant a formació, països d'origen i cultures dels estudiants. També van destacar la necessitat de buscar l'encaix entre el perfil d'estudiant que el màster cerca i els interessos de l'estudiant, i d'oferir mètodes clars d'avaluació de competències, anant més enllà del reconeixement de títols, que ha estat el paradigma fins ara. A continuació, Kees Kouwenaar i Inez Meurs van explicar els objectius del projecte, van presentar els documents (guiding tools) que es treballen i les experiències d'anteriors proves pilot a les ciutats de Vilnius, Ljubljana i Milà. Pia Moret, Cap de l'Oficina del Consell Interuniversitari de Catalunya, va cloure l'acte per mostrar l'interès del CIC en els processos d'admissió.

Mastermind és un projecte finançat pel Programa Erasmus+. Està coordinat per la Universitat d’Amsterdam, amb la participació de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), l’Academic Cooperation Association (ACA), la Conferència de Rectors d’Alemanya, Study Portals, Ziggurat i institucions d’educació superior d’Àustria, Finlàndia, Itàlia, Lituània i Eslovènia. L’objectiu del projecte és millorar la mobilitat nacional i europea dels estudiants de màster, avançant des d’un model d’admissió basat en el reconeixement de títols cap a una admissió basada en competències.

 

 

Imatges