La UAB acull el Seminari Internacional sobre comunicació i Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides

El dimarts 15 de novembre la Facultat de Comunicació de la UAB va acollir el V Seminari Internacional sobre Comunicació, Desenvolupament i Drets Humans. En la trobada es va debatre sobre el paper de la comunicació i dels professionals d’aquest sector en relació als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), definits per l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

La jornada, organitzada des de l’Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC) i la Fundació Autònoma Solidària (FAS), va compartir amb els assistents reflexions sobre quins reptes i tasques pertanyen als comunicadors en l’assoliment dels ODS. En aquest sentit, va destacar el projecte de l'OMEC, “El paper dels comunicadors com a promotors dels Objectius de Desenvolupament Sostenible: diagnòstic, sensibilització i formació en els graus de Ciències de la Comunicació”.

Teresa Velázquez, presidenta de l’OMEC, i Jordi Prat, director de la FAS, van ser els encarregats d’obrir el seminari. Tot seguit, tres ponents van centrar el tema i la relació entre desenvolupament sostenible i comunicació, i van parlar de l’evolució dels Objectius del Mil·lenni als Objectius de Desenvolupament Sostenible, dels drets a la informació, la comunicació i el ciberespai com a eines per al canvi social, i de comunicació participativa i canvi social. A la tarda, tres conferenciants més van exposar les experiències a la UAB en comunicació i desenvolupament amb l’estudiantat, com la comunicació esdevé  una eina de transparència en les organitzacions 2.0, i  com es va concebre l’estratègia comunicativa de l’Agència Antirrumors de l’Ajuntament de Barcelona.

ODS i universitats:
En el context internacional on s’engloben els ODS i la nova Agenda Global de les Nacions Unides, l’educació superior i la recerca es mencionen en diferents punts, reconeixent el rol de les universitats en la contribució al desenvolupament sostenible. L’objectiu 4, en concreta, vetlla per una educació inclusiva i equitativa, i estableix que cal assegurar que tots els estudiants adquireixin els coneixements i les habilitats necessàries per participar en la promoció d’aquest.

Imatges